Deklaracja dostępności


Deklaracja dostępności

Powiatowy Zespół Szkół w Błaszkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zsp-blaszki.pl  

 

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 13.11.2016r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji 09.03.2024r.

 

Status pod względem zgodności z ustawą

 Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • nie wszystkie dokumenty wygenerowane przez inne podmioty są dostępne cyfrowo, ponieważ zostały przekazane wyłącznie w formie papierowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób z dysfunkcją słuchu,
  • brak opisów alternatywnych dla części zdjęć i grafik,
  • linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają informacji o ich języku, formacie oraz rozmiarze.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 14.03.2024r.
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 14.03.2024r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe 

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Magdalena Zakęs 

email: pzs.sekretariat@zsp-blaszki.pl 

telefon: 43 8292088

 

Każdy ma prawo: 

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

 

Żądanie musi zawierać: 

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: 

Organ nadzorujący: Powiatowy Zespół Szkół w Błaszkach

adres: Powiatowy Zespół Szkół w Błaszkach, pl. L. Sulwińskiego 31, 98-235 Błaszki

email: pzs.sekretariat@zsp-blaszki.pl 

telefon: 43 8292088

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Wejście główne do szkoły od Placu Leona Sulwińskiego oraz 3 wejścia od ulicy Szkolnej ograniczają schody, brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Na parterze budynku przestrzenie komunikacyjne wolne są od barier co umożliwia osobom ze szczególnymi potrzebami dotarcie do pomieszczeń obsługi interesantów (portiernia, sekretariat i dział administracji znajdują się na parterze) oraz innych pomieszczeń, w których prowadzone są zajęcia. Na budynek szkoły składają się 3 bloki i sala gimnastyczna połączone korytarzami – łącznikami. Każdy z 3 bloków posiada 4 kondygnacje: piwnica, parter, I piętro, II piętro.  W szkole znajdują się informacje o rozkładzie pomieszczeń - tablice informacyjne. Szkoła posiada oznakowanie dróg ewakuacyjnych, instrukcje dla pracowników z zakresu ochrony przeciwpożarowej, zasad postępowania na wypadek ewakuacji.  3 wejścia do budynku od strony ogrodu szkolnego są bezstopniowe. W budynku nie ma windy, brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz toalet dla osób niepełnosprawnych. W sąsiedztwie budynku szkoły znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 

Informacja wytworzona przez:
Michał Giejko , w dniu:  15‑03‑2024 15:11:48
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Michał Giejko
email: lomisza@poczta.onet.pl tel.:43 829 20 88 fax: admin
, w dniu:  15‑03‑2024 15:11:48
Data ostatniej aktualizacji:
08‑08‑2024 20:20:42
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie